09 d’agost 2010

Guell a Lluc a peu 2010

Aquest darrer dissabte vaig anar a Lluc a peu amb uns companys andritxols. La idea era caminar i rodar fins arribar al final. Les coses no varen sortir com esperava encara que el resultat final va ser el que volia: arribar prop de les sis de la matinada.
Tenia dubtes de si començar corregent o caminant i aquí vaig fer la primera equivocació. Vaig anar amb un parell d'andritxols que anaven caminant però a un ritme bastant ràpid (8-8'30'' el qm.) cosa a la que no estava acostumada obligant-me a tirar bàsicament de cadera enlloc de cames.
Una vegada arribat a Santa Maria vaig decidir començar a córrer però ja tenia molèsties a la cadera i a més ja em feia mal just a la base dels dits del peu esquerra cada vegada que trepitjava degut a que el peu estava més temps enterra que quan vas corrent.
Així doncs vaig estar rodant des de Santa Maria fins Lloseta amb aturades a cada poble per anar posant-me vaselina als peus per mitigar el dolor que m'anava cresquent. També faig fer una aturada per posar-me les pantorrilleres per evitar possibles càrregues als bessons i tibials.
Amb tanta aturada i una xerradeta llarga amb un dels organitzadors a Lloseta vaig veure com els meus companys andritxols arribaven i vaig tornar a seguir amb ells encara que a cada poble feia la aturada de rigor per veure com anava el peu.
Ja a les pujades de Lluc quan quedaven uns 8 quilòmetres aproximadament els vaig deixar anar perquè el mal era difícil de suportar a aquell ritme i vaig provar d'afluixar, un altre error perque vaig continuar igual.
Quan quedaven uns sis quilòmetres vaig decidir agafar el camí vell de Lluc seguint un grup que anava per allà tornant a fallar ja que era un camí ple de pedres que em feia veure les estrelles i al final era una baixada que  quasi m'obligava a anar de talons pero no trepitjar la zona danyada ja dels dos peus.
Finalment arribada a las 6.15 hores encara que he calculat que vaig perdre uns 10 minuts al camí alternatiu que vaig agafar, això si, molt guapo y que em va servir d'experiència a futures curses d'ultratrail.
Ja dintre del monestir laccao, croissant i cames a la font per descarregar.
Avui horabaixa després de 3 hores de dormir, 1 ibuprofeno i radiosalil a les cames ja estic al 80% de com estava just haver acabat la pujada. Supós que aquesta setmana no rodaré res però aprofitaré per nedar tot el que pugui i així descarregar.
Només comentar que apart de lo abans esmentat ha estat un plaer poder marxar amb els meus dos companys Juan i Javi ja que es veu que són gent amant de l'esport amb moltes experiències per contar i amb els que esper tornar a trobar-me més pics. Moltes gràcies a tots dos!!
Este último sábado fui a Lluc con unos compañeros andritxoles. La idea era caminar y rodar hasta llegar a Lluc. Las cosas no salieron como esperaba aunque el resultado final de llegar cerca de las seis de la mañana si se cumplió.
Tenía dudas de si comenzar corriendo a trotando y aquí cometí mi primer error: decidí comenzar andando con mis compañeros andritxoles que llevaban un ritmo bastante rápido (8-8'30'' el km.) cosa a la que no estaba acostumbrada al estar tirando de cadera en lugar de piernas como cuando voy corriendo.
Una vez llegué a Santa María decidí comenzar a rodar pero ya tenía molestias en la cadera y además tenía un dolor en la base de los dedos del pie izquierdo al estar la suela más tiempo en el suelo que cuando vas corriendo. Así pues fui trotando entre Santa María y Lloseta parando en cada pueblo para ponerme vaselina en los pies para mitigar el dolor. También hice una parada para ponerme las pantorrilleras y así evitar sobrecargas en gemelos y tibiales.
Con tanta parada y una charla larga con uno de los organizadores en Lloseta vi como aparecían los compañeros de Andratx así que decidí continuar con ellos aunque en cada pueblo realizaba la parada de rigor para ver como evolucionaba el pie.
Ya en la subida a Lluc a 8 kilómetros aproximadamente de la llegada decidí dejarles ir y bajar el ritmo ya que el dolor era dificil de aguantar a ese ritmo. Otro error ya que la situación no cambió nada yendo más lento.
Ya a 6 kilómetros decidí coger el camino viejo de Lluc siguiendo un grupo que iba por allí. Otro error ya que el camino de subida estaba lleno de piedras que me hacían ver las estrellas y la bajada me obligó a casi ir de talones para no tener que apoyar el pie donde el dolor que ya lo tenía en el otro pie también.
Finalmente llegada a las 6.15 horas aunque he calculado que perdí unos 10 minutos por el camino alternativo que cojí. eso sí, muy guapo y que me servirá de experiencia para futuras carreras de ultratrail.
Ya dentro del monasterio laccao, croissant y las piernas a la fuente para descargar.
Esta tarde después de 3 horas de dormir, 1 ibuprofeno y radiosalil en las piernas ya estoy al 80% de como estaba cuando llegué al final. Supongo que esta semana no rodaré nada pero aprovecharé para hacer todos los entrenamientos de natación que pueda.
Solo comentar que aparte de lo comentado anteriormente ha sido un placer poder marchar con mis dos compañeros Juan y Javi que se les ve que son gente amante del deporte con muchas experiencias por contar y con los que espero volver a encontrarme más veces. Muchas gracias a los dos!!

6 comentaris:

  1. Vamos, que estás hecho polvo!!!! La edad ya no perdona. Jejejejejeejjeejejeje.

    Animo campeón, y a preparar la del año que viene!!!

    Un saludo.

    ResponElimina
  2. jaja, la verdad es que esta mañana ya estoy bastante bien y solo con pequeñas molestias. No rodare por precaucion a sobrecargas.

    ResponElimina
  3. Bien que haces, es tan importante el entreno como el descanso.
    Enhorabuena por saber sufrir, tambien es muy importante.

    ResponElimina
  4. tu lo has dicho Roman, las dos cosas son importantes, gracias por leerme!!

    ResponElimina
  5. Com et trobes Pau? ja han passat 2 dies... jo crec que ja estic bastant recuperat. Dema tenc padel i sera una bona prova per calibrar sa meva recuperacio.
    La proxima al canicross!

    ResponElimina
  6. ja estic be, avui m'he fet 1500 metres de natació, demà mirare de fer-los un altre vegada i el cap de setmana rodaré un poquet...

    ResponElimina