31 de març 2011

Ruta nova: Es Puntal des Forn

Avui ha tocat ruta nova i he anat a un camí que vaig deixar pendent fa uns mesos prop de Sa Trapa.
El camí que ja havia pujat abans era un que surt desde la presa que hi ha al camí que du de ses cases de ses Basses cap a S'Arracó. Al final d'aquesta pujada hi havia una fita i res més. He tirat cap a la dreta  (a l'esquerra hi ha un altre camí de cabres que em farà tornar) on es veia una muntanya amb una fita al damunt anant per camins de cabres fins arribar adalt on només havia la fita i res més. Després he bordejat la muntanya per adalt fins apropar-me el suficient al cami que du a Sa Trapa desde Es Fabioler.
Mirant mapes després he vist que la muntanya en questió era el Puntal des Forn i per on he davallat era el Collet des Forn. Encara així crec que hauria estat millor continuar anant per dalt de la muntanya fins arribar a un coll que al mapa posa Ses Basses (no confondre amb les cases de Ses Basses d'abans), un pic allà trobam un camí que du directe al camí que hem mencionat abans del Fabioler a Sa Trapa.
Han estat 12 quilòmetres bons i amb unes vistes espectaculars amb un temps solejat.
Aquí podem veure el camí que davalla a la presa i enmig adalt el camí que puja a la fita sense sortida.
Hoy ha tocado ruta nueva y he ido por un camino que dejé pendiente hace unos meses cerca de la Trapa.
El camino que ya había subido antes era uno que sale de la presa que hay en el camino que va de las casas de ses Basses hasta S'Arracó. Al final de esta subida había una fita y nada más. He ido hacia la derecha (a la izquierda hay otro camino de cabras que me hará volver) donde se veía una montaña con una fita arriba del todo yendo por caminos de cabras hasta llegar allí y encontrarme con que solo estaba la fita y nada más. Desde aquí se podía ver el camino que baja de la Trapa a S'Arracó. Después he bordeado la montaña por encima hacia la derecha hasta llegar a un punto donde se veía cerca el camino que lleva del fabioler a la Trapa.
Mirando mapas luego he visto que esa montaña era el Puntal des Forn y por donde he bajado era el Collet des Forn. Aún así creo que habría ido mejor si hubiera continuado por la cornisa de la montaña hasta llegar a otra que en el plano pone como Ses Basses (no confundir con las casas de ses Basses de antes), una vez allí encontramos un sendero que lleva al camino antes mencionado del Fabioler a la Trapa.
Han sido 12 kilómetros buenos y con unas vistas espectaculares en un día soleado.

Cap comentari:

Publica un comentari